Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Romania intre lucrul bine facut si Marea Unire

De (autor): Alexandru Radu , Daniel Buti

0
(0 review-uri)
Romania intre lucrul bine facut si Marea Unire - Daniel Buti, Alexandru Radu
Rasfoieste

Romania intre lucrul bine facut si Marea Unire

De (autor): Alexandru Radu , Daniel Buti

0
(0 review-uri)
In spatiul public romanesc, alegerile prezidentiale din 2-16 noiembrie 2014 au fost deseori considerate ca avand un caracter exceptional, apreciere care priveste atat modul de desfasurare, in special campania electorala pentru turul al doilea, cat si, ca o consecinta, rezultatele inregistrate.

Intr-adevar, marcate de un puternic scandal legat de votantii din diaspora si soldate cu victoria unui roman minoritar etnic si religios, alegerile pot fi apreciate cu un astfel de atribut.

Pe de alta parte insa, s-a spus si s-a repetat ca a fost o confruntare lipsita de substanta ideatica si ca disputa proiectelor politice a fost inlocuita cu polemici necordiale, care au gasit in internet spatiul ideal de manifestare. S-a deplans, totodata, refuzul celor doi candidati din turul al doilea de a participa la confruntari directe, televizate, iar cand acestea, doua la numar, au fost totusi organizate, au dezamagit publicul prin nivelul scazut al calitatii dialogului.

Dar la ce ne-am fi putut astepta si, mai ales, ce am fi dorit sa vedem in aceasta campanie electorala, in conditiile in care componenta emotionala a votului romanilor este clar predominanta, si nu de azi de ieri, iar talk-show-urile politice nu se mai deosebesc demult de cele mondene? In fond, am putea spune ca politicienii-candidati au dat dovada de pragmatism si si-au insusit un comportament pe masura gustului mediatic al telespectatorului-votant. Si totusi, campaniei electorale pentru scrutinul prezidential din 2014 nu i-a lipsit consistenta programatica, chiar daca mai putin vizibila in spatiul mediatic monden-politic. In fapt, vom putem aprecia ca, dupa cea din 1996, aceasta campanie electorala prezidentiala s-a distins prin cel mai inalt nivel al rationalitatii. Cu conditia sa privim cu mai multa atentie proiectele prezidentiale ale celor doi candidati ai turului al doilea.

Acesta este si scopul prezentului nostru demers analitic. Ne propunem, asadar, o cercetare comparata a proiectelor prezidentiale prezentate de Klaus Iohannis si Victor Ponta, urmarindu-le nu doar consistenta lor ideatica, ci si congruenta lor constitutionala. Vom contura astfel modelele prezidentiale propuse de cei doi si, totodata, vom putea oferi cititorului o grila pentru a putea aprecia aposteriori efectele votului dat apriori.
Citeste mai mult

-10%

PRP: 30.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

27.00Lei

27.00Lei

30.00 Lei

Primesti 27 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

In spatiul public romanesc, alegerile prezidentiale din 2-16 noiembrie 2014 au fost deseori considerate ca avand un caracter exceptional, apreciere care priveste atat modul de desfasurare, in special campania electorala pentru turul al doilea, cat si, ca o consecinta, rezultatele inregistrate.

Intr-adevar, marcate de un puternic scandal legat de votantii din diaspora si soldate cu victoria unui roman minoritar etnic si religios, alegerile pot fi apreciate cu un astfel de atribut.

Pe de alta parte insa, s-a spus si s-a repetat ca a fost o confruntare lipsita de substanta ideatica si ca disputa proiectelor politice a fost inlocuita cu polemici necordiale, care au gasit in internet spatiul ideal de manifestare. S-a deplans, totodata, refuzul celor doi candidati din turul al doilea de a participa la confruntari directe, televizate, iar cand acestea, doua la numar, au fost totusi organizate, au dezamagit publicul prin nivelul scazut al calitatii dialogului.

Dar la ce ne-am fi putut astepta si, mai ales, ce am fi dorit sa vedem in aceasta campanie electorala, in conditiile in care componenta emotionala a votului romanilor este clar predominanta, si nu de azi de ieri, iar talk-show-urile politice nu se mai deosebesc demult de cele mondene? In fond, am putea spune ca politicienii-candidati au dat dovada de pragmatism si si-au insusit un comportament pe masura gustului mediatic al telespectatorului-votant. Si totusi, campaniei electorale pentru scrutinul prezidential din 2014 nu i-a lipsit consistenta programatica, chiar daca mai putin vizibila in spatiul mediatic monden-politic. In fapt, vom putem aprecia ca, dupa cea din 1996, aceasta campanie electorala prezidentiala s-a distins prin cel mai inalt nivel al rationalitatii. Cu conditia sa privim cu mai multa atentie proiectele prezidentiale ale celor doi candidati ai turului al doilea.

Acesta este si scopul prezentului nostru demers analitic. Ne propunem, asadar, o cercetare comparata a proiectelor prezidentiale prezentate de Klaus Iohannis si Victor Ponta, urmarindu-le nu doar consistenta lor ideatica, ci si congruenta lor constitutionala. Vom contura astfel modelele prezidentiale propuse de cei doi si, totodata, vom putea oferi cititorului o grila pentru a putea aprecia aposteriori efectele votului dat apriori.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one