Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% la 1000 de titluri

siii TRANSPORT GRATUIT

la orice comanda peste 50 lei

Ne vedem printre rafturi!

Teorie si solfegiu - Clasa 10 - Manual

De (autor): Victor Giuleanu

0
(0 review-uri)
Teorie si solfegiu - Clasa 10 - Manual - Victor Giuleanu
Rasfoieste

Teorie si solfegiu - Clasa 10 - Manual

De (autor): Victor Giuleanu

0
(0 review-uri)
Manualul de teorie si solfegiu pentru clasa a X-a, pentru liceele cu profil muzica, contine doua parti distincte: teoretica si aplicativa.
1. In partea teoretica, (I), alcatuita din 10 capitole, se dezvolta tematica prevazuta de programa pentru aceasta clasa.
Prin exemple muzicale selectate din repertoriul universal si romanesc, cuprinzand o arie stilistica larga - de la Renastere (secolul XIV) si pana in zilele noastre -, este pus in lumina fiecare enunt teoretic, contactul elevului cu asemenea exemple contribuind totodata si la ridicarea nivelului sau de cultura muzicala generala.
Se stie prea bine ca, fara cunoasterea si stapanirea problemelor teoretice si mijloacelor muzicale de expresie, la care concura si celelalte discipline de specialitate - armonia, polifonia, formele etc. - interpretarea unei partituri ramane un act formal, mecanic, neexistand conditii pentru intelegerea ei.
Prin studiu individual elevul urmareste nu numai fixarea precisa a notiunilor teoretice ci, in primul rand, pregatirea sa muzical-intelectuala - dezvoltarea gandirii proprii - in perspectiva unui actinterpretativ cons tient si elevat pe plan artistic.
2. In partea aplicativa (II) a manualului sunt cuprinse solfegii - melodice, armonice si polifonice - precum si diferite studii ritmice sau alte exercitii practice specifice disciplinei menite sa dezvolte, in continuare, muzicalitatea si sensibilitatea artistica a elevului.
Materialul este dispus in ordinea capitolelor teoretice, constituind, de fapt, complementul lor aplicativ.
Data fiind complexitatea ritmului in partitura contemporana, acestuia i s-a rezervat, drept studiu, un loc aparte, fie in acompaniamentul majoritatii solfegiilor monodice, fie sub forma exercitiilor speciale de citire ritmica la o voce sau la doua voci (poliritmie verticala).
Solfegiile sunt variate ca structura, atat pe plan into- national - angajand aproape toate tonalitatile - cat si din punct de vedere metro-ritmic. Au fost prevazute, de asemenea , modele care depasesc cadrul tonal strict - cu dificultati de intonatie si ritmice mai mari - in ideea ca pregatirea elevului sa se apropie tot mai sensibil de pretentiile creatiei secolului nostru.
Important este ca, prin grija si controlul profesorului, fiecare solfegiu sa fie nu numai intonat si ritmat corect, ci sa se obtina interpretarea lui cu sensibilitate artistica, respectandu-se tempoul, nuantele si orice detaliu privind redarea emotiva a muzicii.
Prin problematica teoretica si aplicativa ce contine, manualul are in vedere si alt scop: pregatirea pentru admiterea in Academia de Muzica, deci pentru trecerea in etapa de studii superioare muzicale, tel dorit - dupa cum se stie - cu ardoare, de catre toti elevii muzicieni.
Urmeaza insa ca prin studiu perseverent, cu sprijinul si sub indrumarea competenta a profesorului, continutul si tematica manualului sa se reflecte eficient in pregatirea celor ce maine vor reprezenta si afirma, in mod cat mai elevat, arta muzicala romaneasca. - Autorul
Citeste mai mult

25.00Lei

25.00Lei

Primesti 25 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Manualul de teorie si solfegiu pentru clasa a X-a, pentru liceele cu profil muzica, contine doua parti distincte: teoretica si aplicativa.
1. In partea teoretica, (I), alcatuita din 10 capitole, se dezvolta tematica prevazuta de programa pentru aceasta clasa.
Prin exemple muzicale selectate din repertoriul universal si romanesc, cuprinzand o arie stilistica larga - de la Renastere (secolul XIV) si pana in zilele noastre -, este pus in lumina fiecare enunt teoretic, contactul elevului cu asemenea exemple contribuind totodata si la ridicarea nivelului sau de cultura muzicala generala.
Se stie prea bine ca, fara cunoasterea si stapanirea problemelor teoretice si mijloacelor muzicale de expresie, la care concura si celelalte discipline de specialitate - armonia, polifonia, formele etc. - interpretarea unei partituri ramane un act formal, mecanic, neexistand conditii pentru intelegerea ei.
Prin studiu individual elevul urmareste nu numai fixarea precisa a notiunilor teoretice ci, in primul rand, pregatirea sa muzical-intelectuala - dezvoltarea gandirii proprii - in perspectiva unui actinterpretativ cons tient si elevat pe plan artistic.
2. In partea aplicativa (II) a manualului sunt cuprinse solfegii - melodice, armonice si polifonice - precum si diferite studii ritmice sau alte exercitii practice specifice disciplinei menite sa dezvolte, in continuare, muzicalitatea si sensibilitatea artistica a elevului.
Materialul este dispus in ordinea capitolelor teoretice, constituind, de fapt, complementul lor aplicativ.
Data fiind complexitatea ritmului in partitura contemporana, acestuia i s-a rezervat, drept studiu, un loc aparte, fie in acompaniamentul majoritatii solfegiilor monodice, fie sub forma exercitiilor speciale de citire ritmica la o voce sau la doua voci (poliritmie verticala).
Solfegiile sunt variate ca structura, atat pe plan into- national - angajand aproape toate tonalitatile - cat si din punct de vedere metro-ritmic. Au fost prevazute, de asemenea , modele care depasesc cadrul tonal strict - cu dificultati de intonatie si ritmice mai mari - in ideea ca pregatirea elevului sa se apropie tot mai sensibil de pretentiile creatiei secolului nostru.
Important este ca, prin grija si controlul profesorului, fiecare solfegiu sa fie nu numai intonat si ritmat corect, ci sa se obtina interpretarea lui cu sensibilitate artistica, respectandu-se tempoul, nuantele si orice detaliu privind redarea emotiva a muzicii.
Prin problematica teoretica si aplicativa ce contine, manualul are in vedere si alt scop: pregatirea pentru admiterea in Academia de Muzica, deci pentru trecerea in etapa de studii superioare muzicale, tel dorit - dupa cum se stie - cu ardoare, de catre toti elevii muzicieni.
Urmeaza insa ca prin studiu perseverent, cu sprijinul si sub indrumarea competenta a profesorului, continutul si tematica manualului sa se reflecte eficient in pregatirea celor ce maine vor reprezenta si afirma, in mod cat mai elevat, arta muzicala romaneasca. - Autorul
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one