headerdesktop litera28noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile litera28noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

💫Weekend LITERAr

+ 🚚 GRATUIT peste 50 lei

-50% -25% la rafturile LITERA

Oferă cadouri ieșite din tipar➤

Viva l'Opera! Vol.2

De (autor): Marius Rimbasiu

0
(0 review-uri)
Viva l'Opera! Vol.2 - Marius Rimbasiu

Viva l'Opera! Vol.2

De (autor): Marius Rimbasiu

0
(0 review-uri)
Viva l’Opera! Volumul al II-lea: Pasionatii si groparii operei

Dupa o buna perioada de timp cand regizorii au stat in umbra dirijorilor care hotarau totul, chiar si regia (vezi Karajan), a venit timpul ca regizorii chemati sau nechemati, buni sau nebuni, talentati sau nu, cunoscatori de muzica sau nu, sa-si ia revansa in fata dirijorilor. Unii, cei chemati, si-au luat chemarea in serios si au produs montari care au ramas in inimile iubitorilor de Opera: Jean-Pierre Ponnelle, Luchino Visconti, Giorgio Strehler, Franco Zeffirelli s.a. Altii, mai putin chemati si chiar foarte putin initiati in opera si in muzica, au comis crime impotriva genului de Opera, indepartand astfel publicul din salile de spectacol. Crezul meu a fost si este ca regizorul nu trebuie sa se plaseze in luminile rampei. Munca lui este de-a servi Opera, interpretii. Menirea regizorului este sa faca plauzibila o veche intamplare, istorie, si sa o explice cu mijloacele limbajului scenic de azi, servind astfel libretistul, compozitorul si inclusiv pe interpreti. - Ionel Pantea
 
A fi in pas cu timpul nu tre­bu­ie sa insemne si a fi in contratimp cu capo­do­perele artei lirice, cu gan­durile si sim­ta­min­tele compozitorului. Atunci cand specta­to­ru­lui nu i se ofera pri­lejul de a reface ceea ce a vrut sa spuna prin mu­zica sa com­po­zi­torul, spectacolul se abate de la functia sa, pierzandu-si noima. Am considerat ca diri­jo­rul si regizorul au fost intotdeauna ina­micii cantaretului. Ii arat cu degetul, pentru ca situatia este altfel decat trebuie. In opera, sunt cateva reguli care trebuie nea­parat pastrate, indiferent de viziunea regizorala. Si regia prafuita, dar si cea care isi ia campii, aman­doua se despart de muzica. Exista multe inscenari de opera moderne, „avan­gar­diste”, in care se infratesc absurditatea, sordidul si abjectia, si de unde lipseste tocmai muzica, motiv pentru care au si fost unele spectacole interzise. - Ion Piso
 
Deja de decenii, unii regizori de opera, in loc sa ne prezinte frumusetile artei, fac eforturi disperate sa caute partile mai putin frumoase sau, de cele mai multe ori, sa le inventeze pentru a le prezenta pe scena. Intr-un spectacol de opera, dirijorul are o mare responsabilitate, fiind partas atat la succesul, cat si esecul acestuia. Cand dirijez o opera, inseamna ca eu, ca dirijor, sunt de acord cu ceea ce regizorul va prezenta pe scena. In caz contrar, daca nu se ajunge la un acord in favoarea Operei, fie dirijorul, fie regizorul trebuie sa plece. - Riccardo Muti
Citește mai mult

nou

transport gratuit

125.00Lei

125.00Lei

Primești 125 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Comandă până la 14:00:

Estimare livrare marti, 2 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

Viva l’Opera! Volumul al II-lea: Pasionatii si groparii operei

Dupa o buna perioada de timp cand regizorii au stat in umbra dirijorilor care hotarau totul, chiar si regia (vezi Karajan), a venit timpul ca regizorii chemati sau nechemati, buni sau nebuni, talentati sau nu, cunoscatori de muzica sau nu, sa-si ia revansa in fata dirijorilor. Unii, cei chemati, si-au luat chemarea in serios si au produs montari care au ramas in inimile iubitorilor de Opera: Jean-Pierre Ponnelle, Luchino Visconti, Giorgio Strehler, Franco Zeffirelli s.a. Altii, mai putin chemati si chiar foarte putin initiati in opera si in muzica, au comis crime impotriva genului de Opera, indepartand astfel publicul din salile de spectacol. Crezul meu a fost si este ca regizorul nu trebuie sa se plaseze in luminile rampei. Munca lui este de-a servi Opera, interpretii. Menirea regizorului este sa faca plauzibila o veche intamplare, istorie, si sa o explice cu mijloacele limbajului scenic de azi, servind astfel libretistul, compozitorul si inclusiv pe interpreti. - Ionel Pantea
 
A fi in pas cu timpul nu tre­bu­ie sa insemne si a fi in contratimp cu capo­do­perele artei lirice, cu gan­durile si sim­ta­min­tele compozitorului. Atunci cand specta­to­ru­lui nu i se ofera pri­lejul de a reface ceea ce a vrut sa spuna prin mu­zica sa com­po­zi­torul, spectacolul se abate de la functia sa, pierzandu-si noima. Am considerat ca diri­jo­rul si regizorul au fost intotdeauna ina­micii cantaretului. Ii arat cu degetul, pentru ca situatia este altfel decat trebuie. In opera, sunt cateva reguli care trebuie nea­parat pastrate, indiferent de viziunea regizorala. Si regia prafuita, dar si cea care isi ia campii, aman­doua se despart de muzica. Exista multe inscenari de opera moderne, „avan­gar­diste”, in care se infratesc absurditatea, sordidul si abjectia, si de unde lipseste tocmai muzica, motiv pentru care au si fost unele spectacole interzise. - Ion Piso
 
Deja de decenii, unii regizori de opera, in loc sa ne prezinte frumusetile artei, fac eforturi disperate sa caute partile mai putin frumoase sau, de cele mai multe ori, sa le inventeze pentru a le prezenta pe scena. Intr-un spectacol de opera, dirijorul are o mare responsabilitate, fiind partas atat la succesul, cat si esecul acestuia. Cand dirijez o opera, inseamna ca eu, ca dirijor, sunt de acord cu ceea ce regizorul va prezenta pe scena. In caz contrar, daca nu se ajunge la un acord in favoarea Operei, fie dirijorul, fie regizorul trebuie sa plece. - Riccardo Muti
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X