Brostic Francisca

Membru din 10/11/2014

0

21

Thera - Zeruya Shalev

Thera - Zeruya Shalev

Thera este ultimul volum al trilogiei din care mai fac parte Viata amoroasa si Sot si sotie dedicata conflictului iîntre modernitate si traditie, asa cum se reflecta acesta in viata personala si de cuplu, dar si în relatiile de prietenie din Israelul contemporan.

2024-04-08 03:02:20

0

Vamile vazduhului si marturii despre existenta lor - Nicodim Mandita

Nu numai ca Sfintii Parinti au vorbit despre existenta acestor vami insa autorul aduce trimiteri in Sfanta Scriptura unde se vorbeste despre aceste vami sau scari pe care le trece sufletul dupa moarte in drum catre Dumnezeu.

2024-04-08 02:58:03

0

Viata pe un peron - Octavian Paler

Viata pe un peron - Octavian Paler

Un barbat si o femeie se intalnesc pe peronul unei gari. Oare cum ar fi daca ar fugi si si-ar schimba viata?

2024-04-08 02:56:22

0

Dimineti in Jenin - Susan Abulhawa

Dimineti in Jenin - Susan Abulhawa

Cartea prezinta dintr-o alta perspectiva razboiul palestiniano-israielian, a oamenilor simpli prinsi in tumultul razboiului, un roman emotionant plin de drame si de intamplari inspirate din realitate. Firul narativ se intinde pe mai multe generatii a unei familii palestiniene; personajele fiind conturate prin perspectiva altor personaje ale romanului. Romanul cuprinde viata a unei intregi natiuni ce s-a trezit ca are statut de refugiat. O saga de familie ce urmareste viata a patru generatii prinse in evenimentele din Orientul Mijlociu.

2024-04-08 02:50:28

0

Insula copacilor disparuti - Elif Shafak

Minunata Elif Shafak nu dezamageste cititorii niciodata. Doi adolescenti (Kostas si Defne)ciprioti se indragostesc si se intalnesc pe ascuns. Acestea sunt despartiti brusc de un razboi. Douazeci de ani mai tarziu Kostas se intoarce in locul lor secret cautand-o pe cea iubita. O poveste de dragoste minunata plina de sensibilitate.

2024-04-08 02:38:45

0

Refugiul timpului - Gheorghi Gospodinov

Refugiul timpului - Gheorghi Gospodinov

Daca mintea omului ni se pare complicate oare cum arata mintea unui om care isi pierde amitirile si pe sine in acelasi timp? Intr-o cladire atent amenajata doctorul Gaustin deschide un hotel al trecutului pentru bolnavii de Alzheimer. Refacand ani si zile in cele mai mici detalii (de la tigarile care erau la moda sau ziarele aparute in anumite zile si ani. Camerele acestui hotel permit "oaspetilor" sa retraiasca zile din viata lor, sa le pastreze amnintirile tocmai pentru a nu fi uitati. Treptat faima acestui adapost al timpului creste si oameni sanatosi vin aici pentru a petrece timp in trecutul lor fericit, vin sa se retraga dintr-un prezent care nu este pe gustul lor.

2024-04-08 02:33:32

0

Siddhartha. Calatoria spre Soare-Rasare - Hermann Hesse

Roman initiatic in care doi prieteni pleaca in cautarea lui Dumnezeu. O poveste despre redescoperirea sinelui si a frumusetii naturii, o calatorie in spatiul spiritual al omului. Siddhartha il cauta pe Dumnezeu alaturi de un grup de ascetici, apoi alaturi de frumoasa Kamala insa realizaeaza ca trebuie sa se uite in adancul fiintei sale, descoperind cat de minunate sunt lucrurile simple si cata liniste ne poate aduce natura.

2024-04-08 02:20:33

0

Fratii Karamazov - F.M. Dostoievski

Fratii Karamazov - F.M. Dostoievski

Un roman complex care se afla sub semnaul marilor intrebari : Exista Dumnezeu? Exista rai sau iad? Avem cu adevarat liber arbitru? Moartea neasteptata a desfranatului mosier Fiodor Pavlovici Karamazov aduce suspiciuni asupra baietilor. Fiecare dintre ei ar fi avut motive si oportunitatea de a comite crima. Asa cum si in Crima si pedeapsa intervine spriritul de dedectiv al autorului si aici suntem purtati pe firul intamplarilor care au dus la moartea mosierului. Un roman complex, cu personaje bine conturate ce te tine in suspans pana la sfarsit.

2024-04-08 02:09:38

0

Din cer au cazut trei mere - Narine Abgarian

In Maran viata este ca de basm, un loc in care timpul parca nu trece. Daca nu anotimpurile nu s-ar schimba trecerea timpului nu ar fi simtita. Cu toate ca tot felul de necazuri se abat peste acest satuc idilic, dragostea exista si in cele mai neasteptate situatii. O carte despre traiul simplu de la tara unde misticul se impleteste in viata satenilor in fiecare zi. O carte minunata pe care am citit-o pe nerasuflate!

2024-04-08 01:55:54

0

Psaltirea

Psaltirea

Rugaciuni puternice inspirate de catre Duhul Sfant proorocului David.

2024-03-20 02:29:48

0

Cuvinte de aur vol 6: Pocainta, spovedania, postul, Dumnezeiasca Impartasanie - Sfantul Ioan Gura de Aur

Fara spovedanie si impartasanie nu exista mantuire. Sfantul Ioan Gura de Auri explica cum putem ajunge la desavarsire in speranta mantuirii.

2024-03-20 02:26:49

0

Sfanta Sofia si cele trei fiice ale sale: Pistis, Elpis si Agapi. Viata si acatistul

Viata Sfintei Sofia si sfarsitul ei martiric alaturi de cele trei fete ale ei.

2024-03-20 02:23:48

0

Cat timp infloresc lamaii - Zoulfa Katouh

Daca nu cunosteai durerea lasata in sufletele oamenilor de razboi o vei regasi in paginile acestei carti minunate. Salama o fata de 18 ani studenta la farmacologie isi vede universul personal distrus de un razboi civil: fratele arestat si inchis; mama ucisa de o bomba, cumnata gravida ramasa in grija ei, casa ramasa in ruine din cauza bombardamentelor. Salama doreste sa o salveze pe cumnata sa gravida sa o scoata din tara si sa ajunga amandoua in Germania unde aceasta sa isi creasca copilul departe de ororile razboiului. In timp ce cauta o modalitate de a emigra il cunoaste pe Kenan de care fara sa-si dea seama se indragosteste. O carte cu intamplari dureroase si neasteptate in care speranta este singura care mai ramane si care te mai poate tine in viata.

2024-03-20 02:22:32

0

Intoarcerea acasa - Kate Morton

Intoarcerea acasa - Kate Morton

O carte surprinzatoare cu fiecare capitol, o saga de familie in care ni se dezvaluie secrete de facmilie adanc ingropate. Pe domeniul familiei Turner, un localnic face o descoperire terifianta. Oraselul Tambilla devine scena uneia dintre cele mai terifiante crime din istoria Australiei de Sud, iar misterul mortii Isabelei Tuner si a copiilor sai ramane partial nedeslusit pana in 2018. Toata lumea o acuza pe aceasta ca ar fi otravit copiii apoi s-ar fi sinucis. Jess intoarsa la Darling House in urma unui telefon primit pentru a se intoarce deoarece bunica era in spital (in urma unei cazaturi enigmatice) descopera istoria unei familii misterioase, istorie care se intinde pe doua epoci. Actionand ca un politist Jess aduna infrmatii si dovezi pentru a ajunge un deznodamant la care nu se astepta. O carte minunata despre dragoste, despre ce inseamna “acasa”, despre lupta omului de a simti ca apartine unui loc, unei familii unui grup.

2024-03-20 02:21:34

0

Cuvinte de aur vol 2 Smerenia, mandria, ingamfarea - Sfantul Ioan Gura de Aur

Marele nostru parinte Ioan Gura de Aur ne arata ca fara smerenie nu exista mantuire iar caderea in slava desarta si in mandrie se face atat de usor incat mereu trebuie sa fim cu luare aminte.

2024-02-12 11:19:56

0

Cuvinte de aur vol 1 Credinta, nadejdea, dragostea - Sfantul Ioan Gura de Aur

Fara talcuirea Sfintei Scripturi de catre parintii Bisericii Ortotoxe, mirenii nu ar putea intelege profunzimea cuvantului lui Dumnezeu. In acest prim volum parintele nostru Ioan Gura de Aur explica necesitatea dobandirii celor trei mari virtuti duhovnicesti: credinta, nadejdea si dragostea.

2024-02-12 11:15:54

0

Podul cu trei arce - Ismail Kadare

Podul cu trei arce - Ismail Kadare

Precum legenda "Mesterului Manole" si ridicarea unui pod peste Ujana cea rea cere un sacrificiu, nu numai de timp si resurse insa si unul uman dupa cum cred oamenii acelor vremuri. Povestea este relatata de un calugar, Gjon care descrie semnele premergatoare unei tragedii mai mari decat moartea unui om. Pe fondul construirii acestui pod care se naruie misterios noaptea, sunt schitate in planul secund problemele reale politice dintre Bizant si Balcani. Oamenii incatusati in superstitiile lor ignora primejdiile reale ale veacului in care traiesc scornind vrute si nevrute despre pod si Ujana cea razbunatoare care nu se lasa imblanzita de aceasta constructie.

2024-02-12 11:11:56

0

Biroul pentru Gradini si Iazuri - Didier Decoin

Dupa moartea sotului ei Katsuro, Miyuki pleaca intr-o calatorie periculoasa pentru a duce la sfarsit sarcina acordata de catre mesagerii imperiali sotului ei. Calatoria acestei femei curajoase este ca o manifestare a doliului pentru sotul ei, incercand parca sa-l tina inca in viata prin crapii pe care ii cara catre gradinile imperiale. Calatoria lui Miyuki e plina de aventuri insa determinarea si dragostea ei si dupa moarte pentru sotul ei, o ajuta sa ajunga la destinatie. Ajunsa la palat in loc sa primeasca plata pentru crapi si sa se intoarca casa este convinsa sa ramana pentru a lua parte la un featival al parfumurilor pentru care toata curtea se pregateste intens.

2024-02-12 10:57:42

0

A fost doar ciuma - Ludmila Ulitkaia

A fost doar ciuma - Ludmila Ulitkaia

Ulitkaia descrie prin personajele si intamplarile acestui roman, opresiunile unui regim care seamana frica si teroare oriunde. Un cercetator care lucreaza la un vaccin contra ciumei, se infesteaza fara sa-si dea seama cu cumplitul virus. Chemat la Moscova sa-si prezinte rezultatele cercetarii, boala se declanseaza in momentul sederii sale la hotel. Oganizatiile de stat se pun repede im miscare pentru a izola toti contactii cercetatorului din ultimele zile. Contactii sunt luati cu forta in toiul noptii sau luati din gara fara explicatii si carantinati. Intamplarile si personajele redau realitatea acestui regim care seamana teroare numai la auzirea numelui NKVD-ului dar si atitudinea autoritatilor fata de popor care nu trebui sa stie ce se intampla in jurul lor.

2024-02-12 10:40:11

0

Pelerinul vrajit - Nikolai Leskov

Pelerinul vrajit - Nikolai Leskov

O minunata poveste despre relatia omului cu Creatorul sau. Ivan afland ca este promis lui Dumnezeu de catre mama sa la nastere, refuza sa implineasca aceasta dorinta avantandu-se intr-o calatorie cu peripetii din cele mai neobisnuite; dar dupa cum spune prorocul David " daca as fugi la marginile pamantului Tu cu mine esti" nici Ivan nu poate scapa de grija Domnului pentru mantuirea pacatosilor, neputand "gusta" moartea pana nu va implini fagaduinta. Universul construit de autor impleteste un realism magic cu credinte religioase din cele mai diverse. Ivan isi relateaza povestea vietii intr-o calatorie pe un vas pe lacul Lagoda. Tovarasii sai de calatorie sunt uimiti de toate cele prin care a trecut si cate a indurat acest calator misterios. O adevarata valoare a literaturii universale, aceast roman duce cu gandul la "O calatorie catre soare rasare" a lui H. Hesse. Omul oricat ar hoinari pe pamant tot pe Dumnezeu il cauta in tot ceea ce face.

2024-02-12 10:22:41

0

The Changelings - Christina Soontornvat

The Changelings - Christina Soontornvat

O poveste incitanta situata undeva la limita dintre copilarie si adolescenta. Elevii mei de la clasa a VI-a au savurat fiecare capitol cu placere. Pana si mie mi-a placut sa "calatoresc" cu Izzy in cautarea lui Hen.

2024-02-09 04:33:01

0