O scurta istorie a mintii - William H. Calvin

Nu recomand, e o bataie de joc această carte. Credeam ca e vorba de traducere,dar e de editare. Păcat că nu pot posta fotografii cu pagini din carte. 35 lei dati pentru o bătaie de joc.

2021-10-22 09:00:11

0

JFK 22.11.63 - Stephen King

JFK 22.11.63 - Stephen King

J.F.K 22.11.63-Stephen King Jacob Epping (George Amberson) vine din 2011, printr-o fisură de timp pe care răposatul său prieten Al Templeton o numea vizuină de iepure, în 1958 și trăiește până în 1963 pentru a împiedica asasinarea președintelui Kennedy. Jake până în 1963 schimbă viitorul mai multor persoane, trece prin încercări grele, doarece trecutul e încăpățânat și viclean, nu vrea să fie schimbat. Prietenul său Al îi spusese că orice reîntoarcere în timp este o resetare totală, dar aflase de la Omul cu bilet verde, că această resetare nu este totală că există reziduuri și că poate schimba viitorul în ceva urât. Jake se îndragostește de Sadie, care , din păcate, nu supraviețuiește. Oare reușește Jake să facă ceea ce trebuie când se va reîntoarce în trecut sau va deveni Jimla (omul rău din coșmarul unei fetițe), încercând să o salveze pe Sadie de la moarte? ”Erau foarte rele perspectivele multiple din trecut, dar cum te simți oare atunci când se adaugă și cele multiple din viitor? Oricine si-ar îneca suferința în băutură, dacă ar avea-o la îndemână.” Veți afla doar dacă citiți cartea! Mi-a plăcut cartea mult, e foarte bine documentată , dar mi-a plăcut și povestea de dragoste....și finalul!

2021-06-19 10:00:01

0

Omul de creta - C.J. Tudor

Omul de creta - C.J. Tudor

Omul de cretă - C. J. Tudor Povestea începe in anul 1986 în vacanța de vară, când un grup de adolescenți merg la bâlci neînsoțiți de adulți, și are loc un accident. Eddie o salvează împreună cu domnul Halloran pe fata care este mutilata in urma accidentului. Afla ca domnul Halloran va fi profesorul de engleza. Halloran parea ciudat, el suferea de albinism și îi plăcea să picteze, fiind foarte priceput. Profesorul ii povestește lui Eddi cum in copilărie folosea un cod secret cu prietenii lui cand voiau să-și transmită mesaje pe care alții sa nu le înțeleagă. Eddi preia ideea si folosește împreună cu prietenii lui un cod secret, desenând cu creta omuleți pe asfalt(fiecare avea o culoare diferita pentru a ști cine a lăsat mesajul) . Mai tarziu profesorul devine Omul de cretă. Carte este scrisă din două perspective temporale, trecut (1986) și prezent (2016). Mi-am dat seama cine este criminalul cand am trecut de jumătatea cărții, deși până atunci am avut o listă de suspecți greșită. 😅 Deși Eddie este cel care deslușește misterul, eu cred că are o problema gravă, pentru că ce om normal ar fi păstrat ce a păstrat el!?? 🙄 Cartea are suspans, crime, și ceva abuzuri... In mare mi-a plăcut! Este romanul de debut al autoarei...și pe alocuri se observa stângăcia începătoarei, dar i-am dat 5 steluțe!

2021-06-19 10:00:01

0

Dragostea e un ciine venit din iad - Charles Bukowski

Dragoste e un ciine venit din iad - Charles Bukowski O fi el cel mai vândut, citit și imitat poet americam.....eu îi zic pas! Ce am înțeles din toate cele 61 de poeme? Că facea sex ca nebunu cu femei diferite și multe, dar nu pot să înțeleg cum naiba de era tot singur!? 🙄 Aaa....uitasem ca bea multă bere, și vin roșu, și alb...și whisky...și tot mai era în stare să facă și sex.... Poemele conțin cuvinte obscene, sunt vulgare și parcă nu era de ajuns, asa că a venit si dl Gorzo cu ilustrațiile lui...care îți fac greață efectiv! Mi-au plăcut vreo 2 sau 3 poeme printre care "singur cu toată lumea"! Iubirea despre care vorbește Bukowski este dură, umilitoare, murdară, vulgară ....nu este tandră deloc! Cartea a costat destul de mult, are coli de calitate și coperta cartonată, parcă cei de la editura au vrut să compenseze cumva acest aspect cu ilustrațiile mai mult decât vulgare ale lui Gorzo, nu mai zic nimic de poeme!

2021-06-19 10:00:01

0

Imparatul mustelor - William Golding

Imparatul mustelor - William Golding

Experiența războiului îl marchează profund pe autor împiedicându-l să mai vadă omul ca o ființă inocentă - aceasta fiind tema romanului. Romanul a fost respins de 21 de editori înainte de a fi publicat, acesta având foarte mare succes în 1959 odată cu apariția ediției paperback. Titlul cărții are legătură cu antica lume a idolilor – Beelzebub este un zeu/demon lacom obsedat de putere , numit și Împaratul muștelor, ceea ce vom regăsi și în carte. Un grup de copii naufragiază pe o insulă pustie în timpul războiului! Nefiind niciun adult prin preajmă aceștia trebuie să învețe să supraviețuiască. Doi baieți supraviețuitori, Ralph și Piggy, decid că trebuie să se descurce singuri și cu ajutorul unei scoici reunesc toți supraviețuitorii zborului. Stabilesc un set de reguli – să mănânce, să se distreze și să mențină un foc aprins pentru a fi salvați - care pentru un timp funcționează. Dar dorința puterii este mai mare decât a supunerii și aceasta pune stăpânire pe universul infantil, furându-le inocența copiilor și tulburându-le liniștea. Jack ,liderul unui cor muzical, împreună cu alți copii mai mari devin vânători și de aici încep problemele, copiii se sălbăticesc, își pierd copilăria și se pomenesc împinși cu cruzime în vâltoarea deziluziilor vieții adulte.. Finalul este tulburător : ”...Iar în mijlocul lor, Ralph, nespălat, cu părul încâlcit, murdar la nas, plângea sfârșitul nevinovâției, bezna inimii omenești și cădere în gol a adevărului, a înțeleptului său prieten Piggy.”

2021-02-20 03:00:02

0

Sa nu faci rau - Henry Marsh

Sa nu faci rau - Henry Marsh

O carte superba! O carte despre reușite dar si despre eșecuri. Eșecuri, cum ar fi moartea unui copil in timpul operației, pe care nu le uiți niciodată. M-a prins atât de tare cartea încât am trăit la intensitate maxima fiecare operație reușită, dar si dezastrul lăsat de o operație nereușită. Deși conține mulți termeni medicali din neurochirurgie cartea se citește destul de ușor.

2020-12-22 07:15:03

0

Sapiens. Scurta istorie a omenirii - Yuval Noah Harari

In fiecare dintre noi exista un psihopat. Psihopatii rai sunt cei care au toate butoanele date la maxim (cruzime, sarm, concentrare, forta mentala, cutezanta, atentie si acțiune), dar cei care stiu sa mixeze butoanele sunt psihopatii de succes. Psihopatii traiesc clipa, nu lasa emotiile sa-i stăpânească, deși simt la fel ca non-psihopatii. Unul din psihopatii intervievați de K. Dutton spunea :"curajul este doparea sangelui cu emotie." Daca nu te gândești prea mult la ce va fi si trăiești momentul, nici nu ai nevoie de curaj. Mi-a plăcut carte foarte mult,ii acord doar 4 steluțe pentru ca are multe greșeli de tipar.

2020-12-16 10:11:06

0

ABC-ul psihopatului de succes Vol.2 - Kevin Dutton, Andy McNab

Dr. Kevin Dutton se ocupa cu studierea psihopatilor iar ultimul sau subiect este ANDY MCNAB. Andy este destul de diferit, e un PSIHOPAT BUN. El își poate stapani calitati precum hotararea, agresivitatea si neinfricarea ca sa scoata ce-i mai BUN din el si din viata. Impreuna, acestia au stabilit asa-numitele SAPTE CASTIGURI MORTALE, care te pot ajuta sa ai mai mult SUCCES. Fiecare capitol pornește de la o anecdotă, o întâmplare reală, apoi se trece la explicarea unor teorii relevante pentru poveste și care te ajută să înțelegi unul sau mai multe concepte.

2020-12-11 12:52:33

0

ABC-ul psihopatului de succes - Kevin Dutton

Este o carte excepțională,complexă, care nu te va plictisi. În această carte am aflat care dintre abiltățile psihopaților sunt benefice pentru societatea de astăzi și cum le putem dobândi și folosi în favoarea noastră.Fiecare capitol prezintă în detaliu o însușire psihopatică bună care ne poate ajuta să descoperim psihopatul din noi, să înțelegem cum să dobândim mici succese care într-un final să ducă la succesul nostru ca oameni.Ne este prezentat conceptul de PSIHOPAT BUN. Carte contine si cateva teste si exerciții interesante. Mie mi-a plăcut foarte mult.

2020-12-11 12:52:33

1

Unul dintre noi minte - Karen M. McManus

Bronwyn, tocilara școlii, Addy, frumoasa liceului, Nate, delincventul, Cooper, sportivul și Simon, care crease o pagină web unde dezvăluie secretele colegilor ajung într-o zi într-o sală de detenție după ce un profesor le descoperise telefoanele mobile în geantă. Merg 5 și se întorc doar 4 deoarece în timpul detenției Simon moare. A doua zi după moartea lui încep să apară la iveală secrete ascunse de cei 4. Acele secrete se cred a fi suficiente pentru ca, unul din cei 4 să îi dorească moartea. Așa o fi? Este vreunul vinovat sau totul e doar o înscenare pusă la cale de o minte bolnavă? La început, puștii sunt extrem de suspicioși in privința celorlalți colegi de detenție. Dar după cum trece timpul și ajung in colimatorul poliției și in atenția deloc dorită a elevilor din liceu, între ei se creează o legătură din ce in ce mai puternică și ajung să fie ei împotriva tuturor. Își iau soarta in propriile mâini și luptă din răsputeri să afle adevărul. Romanul prezintă o altă față a adolescenței, plină de fapte care marchează, schimbă destine și maturizează mult prea devreme. Nu avem doar povestea personajelor care să ne mențină atenția, ci sunt aduse in discuție numeroase subiecte spinoase: relații toxice și urmările acostora, neglijența părinților și griji care n-ar avea ce să se abată asupra copiilor, diferențe sociale și modul in care-i marchează acestea pe tineri. Un roman de debut surprinzător care-ți menține curiozitatea de la prima la ultima pagină. Eu una nu am bănuit care este adevarul, deși toate detaliile sunt acolo, trebuia doar să fiu mai atentă.

2020-10-11 07:45:28

0

Cartea pierduta a vrajitoarelor - Deborah Harkness

Diana Bishop este urmașa acelei Bishop, care a fost asta pe rug. Dintr-o mama puternică și un tată cu multe puteri rezultă ea. Refuză magia după ce părinții ei au fost uciși într-un stil barbar, dar puterea dă semne că vrea să iasă la lumină. Apariția unui manuscris pe care îl vor vrăjitorii, vampirii și demonii îi activează parțial puterea. Matthew este un vampir ce o urmărește pe Diana și nu doar din cauza manuscrisului. O lege veche, pusă în practică de un Consiliu, împiedică legăturile dintre cele 3 categorii de făpturi. Sentimentele celor doi sunt trecute pe sub lupă, au parte de întâmplări neplăcute și periculoase. Cartea pierdută a vrăjitoarelor este un volum copleşitor, detaliat şi bogat în descrieri, un volum în care autoarea împleteşte cu iscusinţă mituri despre fiinţe supranaturale, întâmplări reale şi descoperiri stiitifice, pe care le adaptează astfel încât să ofere romanului un aer de realism şi autenticitate, sporit de citate din operele unora dintre cei mai apreciaţi oameni de stiinta, filozofi şi scriitori.

2020-10-11 07:45:28

0

Alegerea celor trei. Seria Turnul Intunecat. Vol.2 - Stephen King

Mi-a placut mai mult decat primul volum. Aventura lui Roland continua in lumea magica cu alegerea celor trei... Ajuns pe o plajă, Roland este atacat de câteva creaturi ciudate care izbutesc să-l rănească grav. Infectat și slăbit, pistolarul colindă plaja și găsește, treptat, trei uși care stau înfipte în nisip. Fiecare dintre ele se deschide spre New York-ul din lumea noastră, în diferite perioade de timp.

2020-10-11 07:30:28

0

Ghici ce-i in cutie - M.J. Arlidge

Ghici ce-i in cutie - M.J. Arlidge

Nu știi niciodată noaptea ce fel de oameni mișuna pe străzi in căutare de niște servicii nocturne , pentru a fi satisfăcut cât de departe ai merge? Ti ai da inima pentru plăceri ? A doua dimineața se face o livrare la adresa ta din buletin , o cutie. Ghici ce i in cutie!? In suburbiile Londrei nelegiuirile sunt la ele acasă, Helen Grace devastată după ce și a omorât o parte din inima ei in primul volum, este supusa unui nou caz spectaculos . Va fi iar eroina care a salvat Londra de teroare și in trecut? Și-ar da inima pentru slujba sa? Bărbați cu familie, cu soție și copii, dar care totuși recurg la prostituate. Cine este criminala și de ce a început sa omoară, aflam aproape de sfârșitul cărții. Helen mai trebuie sa facă fata și unei serii de șantajari din partea ziaristei Emilia. Charlie, agenta din prima carte, supraviețuitoarea rapita de sora lui Helen, este presata de soțul ei sa își dea demisia, dar are grija de Helen pana în ultima clipa. Iar Tony, agentul venit în locul lui Marcus, a cam dat-o în bara cu una din prostituate. Aflam în acest volum și ca sora lui Helen a avut un copil, pe care aceasta îl găsește. Din păcate Robert ajunge victima războiului dintre Emilia și Helen. Mi-a plăcut ca pe masura ce citeam, ma simteam ca într-un film. Când ajunge la punctul culminant se pune o întrebare tipica “oare ce va urma?” Și începe un nou capitol. Era așa palpitanta lectura!

2020-10-11 02:30:19

0

Arta manipularii - Kevin Dutton

Arta manipularii - Kevin Dutton

Cartea vorbește despre cum se manifestă persuadarea la animale, copii și adulți . Toți ne-am născut sub steaua influentei de geniu, dar strălucirea ei se stinge pe măsură ce îmbătrânim. Cum prin tehnici simple de influență putem exploata impulsivitatea creierului în folosul nostru. Creierul dispune de niște reguli de funcționare destul de simple, iar dacă știm să profităm de ele, este foarte ușor să obținem recompense majore, când vine vorba de convingere. K. Dutton colectează studii și experimente prin care ne demonstrează că există "maeștrii ai persuadării". În carte Dutton vorbește despre psihopați și că aceștia nu sunt niște monștrii cum ii percep majoritatea dintre noi,ei sunt doctori ("fac operații pe creier" ), oameni care conduc corporații, sportivi etc Cartea are și niște teste interesante... Câteva citate care mi-au plăcut : "Când ești rece ca gheața și plin de încredere, vei obține întotdeauna rezultate spectaculoase." "Fie de crezi că poți, sau că nu poți, vei avea dreptate." "Nu ai voie să lași frica să te domine, dacă ceva nu merge cum trebuie. Nu e loc de panică în toiul luptei." "Oricine poate să fie rolul. Poți să-l joci?" "... creierul ține mai degrabă cont de inimă."

2020-10-11 02:15:19

0

Oamenii fericiti citesc si beau cafea - Agnes Martin-Lugand

Inceputul a fost promitator dar nu m-a cucerit. Este putin puerila, adolescentina chiar. Cumva, și povestea era prea tristă dar și absurdă, nu mi s-a părut că titlul are vreo treabă cu povestea, și nici că "iubirea" lor (Diane si Edward) ar fi fost ceva sănătos sau real. Cumva, doi oameni greu încercați uniți doar din acest motiv. Oricum, naratiunea este usor de urmarit, sti bine ce urmeaza sa se intample, nu are un gram de suspans si este foarte liniară. De citit, doar dacă nu ai altceva mai bun.

2020-06-15 11:17:35

0

Necuratul din Colga - George Arion

Necuratul din Colga - George Arion

Mi-a plăcut foarte mult această carte. Robert Gal, agent special, este trimis într-un orășel de provincie să elucideze o serie de crime....Modul în care Robert povestește întâmplările prin care trece este unul amuzant.... Cartea conține crime, suspans, polițiști corupți, oamenii sunt manimatați de politicieni... Recomand!

2020-06-01 08:46:45

0

Pistolarul. Seria Turnul Intunecat. Vol.1 - Stephen King

Nu a fost așa de spectaculoasă pe cât mă așteptam! În acest volum este prezentată aventura pistolarului Roland în căutarea Turnului întunecat.....

2020-06-01 08:31:45

0

Ghici cine moare primul - M.J. Arlidge

Ghici cine moare primul - M.J. Arlidge

Într-adevăr această carte te ține în suspans .... O ucigașă în serie care răpește câte două persoane și le dă o alegere grea de făcut: Cine moare? Cine trăiește? Sunt izolate in diferite locații părăsite și nepopulate , lasându-le un pistol cu un glonț și un telefon, cu bateria pe sfârșite și codat, pe care se găsea următorul mesaj: „Cand unul dintre voi il va ucide pe celalalt, supravietuitorul va fi liber". Crime și groază. Oare va reuși inspectoarea Helen Grace să oprească această ucigașă? V-a reuși să salveze ostaticii ? Greu de intuit cine este ucigașa, autoarea îi pune cititorului imaginația la treabă purtându-l pe piste greșite, finalul fiind unul neașteptat și spectaculos.... Mi-a plăcut foarte mult...

2020-05-30 12:46:45

0