headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% -30% la Corint si Leda

siii TRANSPORT GRATUIT

la TOATE comenzile peste 50 lei!

Profita acum!

Progresul in sus. Elemente de spiritualitate biblica

De (autor): Dan Tomulet

0
(0 review-uri)
Progresul in sus. Elemente de spiritualitate biblica - Dan Tomulet
Rasfoieste

Progresul in sus. Elemente de spiritualitate biblica

De (autor): Dan Tomulet

0
(0 review-uri)
Intelepciunea evangheliei crestine nu e nici empirica si nici teoretica; ea este duhovniceasca, adica practica si spirituala. Teoretic este doctrinarismul, acea versiune abstractizata a crestinismului, care tinde sa reduca invatatura crestina la exegeza textului biblic si la teoriile care se pot intemeia direct si nemijlocit pe o astfel de exegeza. Exegeza este necesara, dar numai ca instrument al periplului spiritual. Cartea sfanta nu ne trimite la ea insasi, ci la realitatea la care se refera. Doctrinarismul insa, atunci cand este confundat cu evanghelia, nu face decat sa traga gandirea si experienta crestina pe linia moarta a unor teorii nesavuroase si sa imparta biserica, mai ales pe cea protestanta, in nenumarate denominatii. Denominationalismul este adesea, mai ales in zilele noastre, rodul spiritului razvratirii si chiar al cultului personalitatii. 
 
Crestinismul este autentic pentru ca iI prezinta pe Dumnezeu ca slabiciune, pentru ca intelege ca puterea si intelepciunea lui raman misterioase si ca el nu se poate revela decat ca slabiciune. Iata de ce Hristosul, care isi ia forma din Dumnezeu, s-a dezbracat de slava lui, revelandu-l pe Tatal asa cum este el, respectiv ca slabiciune, ca daruire si golire de sine, ca dragoste. Cand diavolul a vrut sa ia locul lui Dumnezeu, el nu a Inteles ce era Dumnezeu, pentru ca el nu era intiparirea Celui Prea Inalt. El nu a inteles ca Dumnezeu este golire de sine si ca ideea de putere dominatoare este doar o iluzie a finitudinii. 
 
Tarziu te-am iubit, frumusete, atat de veche, si totusi atat de noua, tarziu te-am iubit! Caci iata, tu te aflai inlauntrul meu, iar eu in afara mea. Acolo, in afara mea, te cautam pe tine, si in uratenia mea ma napusteam asupra lucrurilor frumoase pe care le-ai creat. Tu erai cu mine, dar eu nu eram cu tine! Si ma tineau departe de tine tocmai acele lucruri frumoase care nu ar fi existat, daca nu ar fi existat in tine. M-ai chemat, m-ai strigat si ai sfasiat cu tipatul tau surzenia mea! Ai fulgerat, ai straluminat si ai izgonit orbirea mea! Ai raspandit mireasma ta, ti-am respirat suflarea, iar acum suspin dupa tine, ti-am simtit gustul, iar acum mi-e sete si mi-e foame de tine! M-ai atins si ai aprins in mine dorinta dupa pacea ta! - Augustin, Confesiuni, X. 27. 

Abstract. O gandire isi intelege slabiciunea inaintea tainei, in timp ce o gandire slaba se crede plina de succes inaintea oricarui mister. - Dan Tomulet
Citeste mai mult

35.00Lei

35.00Lei

Primesti 35 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Intelepciunea evangheliei crestine nu e nici empirica si nici teoretica; ea este duhovniceasca, adica practica si spirituala. Teoretic este doctrinarismul, acea versiune abstractizata a crestinismului, care tinde sa reduca invatatura crestina la exegeza textului biblic si la teoriile care se pot intemeia direct si nemijlocit pe o astfel de exegeza. Exegeza este necesara, dar numai ca instrument al periplului spiritual. Cartea sfanta nu ne trimite la ea insasi, ci la realitatea la care se refera. Doctrinarismul insa, atunci cand este confundat cu evanghelia, nu face decat sa traga gandirea si experienta crestina pe linia moarta a unor teorii nesavuroase si sa imparta biserica, mai ales pe cea protestanta, in nenumarate denominatii. Denominationalismul este adesea, mai ales in zilele noastre, rodul spiritului razvratirii si chiar al cultului personalitatii. 
 
Crestinismul este autentic pentru ca iI prezinta pe Dumnezeu ca slabiciune, pentru ca intelege ca puterea si intelepciunea lui raman misterioase si ca el nu se poate revela decat ca slabiciune. Iata de ce Hristosul, care isi ia forma din Dumnezeu, s-a dezbracat de slava lui, revelandu-l pe Tatal asa cum este el, respectiv ca slabiciune, ca daruire si golire de sine, ca dragoste. Cand diavolul a vrut sa ia locul lui Dumnezeu, el nu a Inteles ce era Dumnezeu, pentru ca el nu era intiparirea Celui Prea Inalt. El nu a inteles ca Dumnezeu este golire de sine si ca ideea de putere dominatoare este doar o iluzie a finitudinii. 
 
Tarziu te-am iubit, frumusete, atat de veche, si totusi atat de noua, tarziu te-am iubit! Caci iata, tu te aflai inlauntrul meu, iar eu in afara mea. Acolo, in afara mea, te cautam pe tine, si in uratenia mea ma napusteam asupra lucrurilor frumoase pe care le-ai creat. Tu erai cu mine, dar eu nu eram cu tine! Si ma tineau departe de tine tocmai acele lucruri frumoase care nu ar fi existat, daca nu ar fi existat in tine. M-ai chemat, m-ai strigat si ai sfasiat cu tipatul tau surzenia mea! Ai fulgerat, ai straluminat si ai izgonit orbirea mea! Ai raspandit mireasma ta, ti-am respirat suflarea, iar acum suspin dupa tine, ti-am simtit gustul, iar acum mi-e sete si mi-e foame de tine! M-ai atins si ai aprins in mine dorinta dupa pacea ta! - Augustin, Confesiuni, X. 27. 

Abstract. O gandire isi intelege slabiciunea inaintea tainei, in timp ce o gandire slaba se crede plina de succes inaintea oricarui mister. - Dan Tomulet
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one