NadiaEV

Membru din 12/01/2022

4

26

Turistul interior - Allan Percy

Turistul interior - Allan Percy

După cum vedem pe copertă, autorul abordează diferite căi spirituale care pot alina sufletul și însănătoși corpul. Fiecare metodă este prezentată în general, apoi sunt oferite și detalii pentru cei care au deja cunoștințe despre unele dintre aceste metode, despre care sigur vei afla și detalii noi: meditație corectă, respirație, psihologia Gestalt, yoga, metoda Hakomi și multe altele. Unele sfaturi îți vor fi cu siguranță utile.

2024-03-29 02:21:28

0

Splendidul loc al fericirii supreme, sau cum a gasit Feher Mongolia, Coreea si Japonia - Raluca Feher

Sunt fragmente de jurnal din trei călătorii. O călătorie în Mongolia cu Șerban, o călătorie cu Iulian în Coreea și cu Cosmin în Japonia. Umorul frizează pe alocuri ironia și chiar sarcasmul, este puțin exagerat. 1. Mongolia: Am deschis cartea cu bucurie, pentru că aș vrea, de fapt aș fi vrut (după ce am citit-o, mai că am renunțat) să merg și în Mongolia. Pare că e mai nimic de văzut, oamenii au „modestie mentală”, faimosul festival de la ei reprezintă, pare-se, „jocurile olimpice ale cretinismului”. Iată cum arată oamenii de acolo: „fete cu fețe late și pleoape umflate ca și cum le-a tras curentul”. E o carte apărută în 2016, poate atunci puteai să te amuzi de cum arată diferite rase. Mai sunt și înjurături de mamă, adică sună „cool”. 2. Coreea: La diferență de doi ani, experiența mea a fost diferită, nimic de ridiculizat în experiența de la granița cu Nordul de exemplu. Iubesc mult oamenii, de aceea m-au mirat comentarii de genul: „Coreenii, decid, sunt la fel de stricați la cap ca japonezii” sau „ochelaristul ăsta cu față de panda stricat la stomac”, care sunt mai puțin flatante. Paginile sunt muiate în mult alcool, în toate cele trei țări poți bifa sigur asta. Oricum, aceste abateri sunt compensate cu câteva informații despre diferite obiective turistice. Pentru cineva care poate călători doar literar, aceste pagini de jurnal pot fi interesante, fiind prezentarea unor experiențe personale în locuri îndepărtate.

2024-03-29 02:12:45

0

Dieta spirituala - Allan Percy

Dieta spirituala - Allan Percy

Dieta spirituală prezintă cu claritate și într-un mod accesibil toate emoțiile joase (invidia, mânia, judecarea, ura, rigiditatea, ranchiuna, apatia, frica, amânarea și altele), precum și sfaturi pentru a le depăși și a duce o viață mai bună, mai senină.

2024-03-29 01:18:51

0

Teama de atasament. Ghid pentru cunoasterea de sine si vindecare - Stefanie Stahl

O carte foarte utilă, care te învață aproape totul despre atașament, precum și despre cum să recunoști fuga de atașament, evitarea atașamentului.

2024-03-29 01:15:05

0

Intre inger si demon, iertare si ranchiuna - Laura Tappata

O carte importantă despre iertare și armonie, despre cum „arată” și ce fațete are ranchiuna, și cum să trecem peste „impardonabil”.

2024-03-29 01:13:21

0

Jurnalul meu literar

Jurnalul meu literar

Acest jurnal te poate însoți în timpul lecturilor și poți nota idei și întrebări care îți vin în timp ce citești, plus ce ți-a plăcut cel mai mult, detalii despre personajul preferat, ce a fost surprinzător sau educativ în carte. Culorile sunt frumoase. Vei găsi glume literare și alte surprinze din loc în loc.

2024-03-29 01:11:08

0

Jurnalul meu literar

Jurnalul meu literar

Este un jurnal literar bine organizat, foarte util. Lecturile sunt grupate pe anotimpuri. Există citate, sugestii de lectură și alte surprize plăcute între paginile sale.

2024-03-29 01:08:02

1

Bestiar. Sapte povestiri cu chirurgi si scandaloasele lor operatii - Catalin Vasilescu

O surpriză plăcută apărută la Humanitas în 2023 - o lectură incitantă și uimitoare cuprinzând câteva povești „chirurgicale” internaționale povestite cu un remarcabil talent literar de un chirurg român, Cătălin Vasilescu.

2023-12-26 04:55:26

0

Miere neagra - Dan Plesa

Miere neagra - Dan Plesa

Mi-a plăcut mult această carte. Este o poveste necesară în societatea noastră, pentru a învăța despre perioada de dinainte de 1989 în România. Pentru a educa generațiile tinere și pentru a aminti celor care au trăit în comunism cât de profund nociv a fost. Este o carte puternică - poate schimba perspectiva celor care spun că „a fost mai bine” atunci. O publicație excelentă din 2023.

2023-12-26 04:49:26

0

Cadou Baton de ciocolata Rom, cu arahide si caramel sarat

Delicios! Mulțumesc mult pentru surpriză! Sunt recunoscătoare. Mi-a plăcut mult, sarea conferă o notă inedită și foarte plăcută acestui sortiment. :-)

2023-12-26 04:44:07

0

Hrana familiei - Ana Vranceanu

Hrana familiei - Ana Vranceanu

O carte ușor de lecturat despre toate categoriile de alimente, despre micro- și matronutrienți, pe înțelesul tuturor.

2023-08-29 08:10:54

0

500 de adevaruri uimitoare si amuzante

500 de adevaruri uimitoare si amuzante

O lectură ușoară despre tot felul de informații utile, de cultură generală.

2023-08-29 08:09:44

0

Adam si Eva - Liviu Rebreanu (Carti de patrimoniu)

O carte surprinzătoare și mai puțin cunoscută a lui Livriu Rebreanu, despre un cuplu care se reîntâlnește de-a lungul veacurilor.

2023-08-29 08:08:57

0

500 de adevaruri incredibile si trasnite

O carte amuzantă, de cultură generală, pentru persoane de toate vârstele. O poți citi împreună cu copiii.

2023-08-29 08:08:02

0

500 de adevaruri uimitoare despre corpul omenesc

O carte interesantă, plină de detalii despre corp.

2023-08-29 08:07:14

0

Istoria mamaligii. Povestea globala a unui preparat national - Alex Drace-Francis

O carte încântătoare și rafinată despre istoria simplei mămăligi, considerată mult timp o mâncare a săracilor. Cu o largă răspândire geografică, mămăliga capătă dimensiuni globale, trecând în diferite forme prin Georgia, China, Mexic sau Mozambique. Desigur, strâns legat de mămăligă este porumbul, a cărui istorie o aflăm de asemenea în carte. Pe lângă hărți, desene și rețete, găsești numeroase note, un glosar, o mămăligografie, liste cu nume de persoane și locuri provenind din cuvinte precum mălai, cucuruz, păpușoi și chiar mămăligă. Pe lângă mămăligă, fierb și diferite tensiuni politice sau moravuri, de-a lungul timpurilor.

2023-07-03 12:28:52

1

O istorie a delirului - Victoria Shepherd

Este o carte bine documentată, din colecția de „Știință”, despre nebunie și alienare, despre spaime și fobii. Cazurile istorice prezentate sunt uimitoare și incredibile, precum Carol VI (din secolul al XV-lea), care era convins că e făcut din sticlă și chiar se înfășura în pături groase ca se evite „riscul de a-și sfărâma fesele”. Este o carte cu episoade din istorie mai puțin cunoscute, însă foarte interesante.

2023-07-03 11:52:39

0

Cum am devenit vrajitor - Alexandru N. Stermin

După cărțile savuroase scrise de Alexandru Stermin pentru adulți, iată și o primă carte pentru copii (de toate vârstele). Este un deliciu și pentru adulți, cu siguranță. Autorul ne primește și în laboratorul său prin intermediul imaginilor. Alte fotografii sunt făcute în natură și completează atrăgător poveștile din textele despre plante, păsări și natură în general. Vei învăța multe lucruri interesante și vei vedea natura cu ochii mai larg deschiși.

2023-07-03 11:44:45

0

Gazeta Libris

Gazeta Libris

Colecționez Gazeta Libris pe hârtie. Varianta online este excelentă, însă a ține o gazetă (literară!) în mâine are un farmec aparte. Numărul din iunie 2023 are un interviu cu Tatiana Niculescu, autoarea lunii. Și un interviu cu Alexandru Stermin despre relația omului cu natura. Cărțile prezentate sunt o invitație la lectură: cărți pentru copii, noutăți editoriale și un top 10 cu cele mai bine vândute cărți în ultimul timp. Dr. Sever Gulea ne răsfață cu o recenzie a cărții „Revoluția glucozei”. Horoscopul literar este, ca de fiecare dată, amuzant și plin cu recomandări de lectură în funcție de zodie.

2023-07-03 11:40:30

0

O musca in Sfantul Munte - Vasilis G. Frangopulos

Este o carte blândă ca o rugăciune. Personajul nostru ajunge pe Muntele Athos, unde sunt o mulțime de muncitori din Albania, România și Georgia. Viața de zi cu zi și experiențele de acolo încep să îi topească inima, iar urechile sale „neînvățate” încep să asculte. Vei găsi lecții frumoase despre smerenie, prietenie și alte valori importante. Vei afla, desigur, și despre viața în mănăstirile atonite.

2023-07-03 11:33:26

0

Din cauze naturale - Nina Lykke

Din cauze naturale - Nina Lykke

Este o carte excepțională despre viață și toate ale ei: boală, adicții, comunicare, divorț, îmbătrânire, depresie, dragoste, muncă și a asculta. Totul este povestit din punctul de vedere al unei femei (medic de familie) care se observă cu luciditate și care observă schimbări sociale importante în lumea contemporană, cu telefoane, motive de nemulțumire și „isteria” de sărbători. Autoarea prezintă o mulțime de „cauze naturale” ale unei vieți absurde. Lectură plăcută!

2023-07-03 11:26:01

0

Simon - Narine Abgarian

Simon - Narine Abgarian

Narine Abgarian este o scriitoare foarte îndrăgită și premiată, care scrie povești fermecătoare în cărțile sale. Simon, un zidar, moare la 79 de ani. Și lasă în urmă „mare tristețe”. Simon a trăit din plin, a mâncat bine și a iubit femeile. Acestea l-au îndrăgit, la rândul lor. Și au venit, toate, la priveghi. Atmosfera comică de la începutul romanului este captivantă și lectura curge rapid. Cartea e populată de femei. Fiind o carte-poveste, este firesc să găsești și imagini ici-colo: o pană, un lănțișor, o ușă. Vei îndrăgi cu siguranță cartea „Simon”. Poate fi pe Simon, personajul, creionat de amintirile femeilor care l-au iubit.

2023-06-15 04:06:21

1

Calul de lut - Anuradha Roy

Calul de lut - Anuradha Roy

Anuradha Roy este o scriitoare valoroasă, iar cărțile sale sunt învăluite în emoție și frumusețe. „Calul de lut” este o poveste a două povești de dragoste, ambele la granița posibilului. Există o dragoste între două persoane venind din două religii neamestecabile în mod tradițional, precum și dragostea unei copile-discipol care îl îndrăgește pe maestrul-ceramist de la care învață să creeze lucruri din lut. Dincolo de elementele locale, care țin de cultura indiană, cu arbori moringa și fructe chikoo, povestea curge unduios, spusă de mai multe voci. Se mută în Anglia și cuprinde informații prețioase despre ceramica japoneză (Raku) sau coreeană (Onggi). Un personaj important este câinele Chinna, pierdut și apoi adoptat de o întreagă comunitate. Relația profundă dintre Elango și acest câine o poți înțelege chiar fără să fi avut vreodată un câine. Te va emoționa. Lectură plăcută și ție!

2023-06-14 02:42:36

1

Refugiul timpului - Gheorghi Gospodinov

Refugiul timpului - Gheorghi Gospodinov

O carte superbă, ciclică precum timpul, pe care o poți citi și reciti oricând, oriunde. Te regăsești pe aleile trecutului oferite de cuvintele și paginile acestei cărți. Personajele principale sunt timpul, memoria, amintirile, trecutul, disparițiile și recuperările, tăcerea (care naște tăcere). Și uitarea este omniprezentă, fiind „un spațiu pentru cei care doresc să se refugieze din prezentul care le e străin sau le displace”. Poate și dragostea este prezentă, pentru că „trecutul se cântă la patru mâini”. Acest TIMP imens care este măsurat și cernut între paginile cărții înghite nenumărate povești, despre Ulise, despre Auschwitz sau eutanasie, despre generația de „mame Skype” și Marea Brexitanie. L-am descoperit anul trecut pe Gheorghi Gospodinov și am învățat imediat că orice scrie strălucește. Îți va plăcea această carte și vei îndrăgi micile desene cu care autorul a punctat textul. La o zi după ce am cumpărat cartea, ea a primit acest mare și binemeritat premiu literar, International Booker Prize 2023. Este încă o garanție a calității acestei cărți speciale, un roman-poezie.

2023-06-14 02:26:25

0

Babel. La inceput a fost cuvantul - Dan Alexe

O carte fascinantă, pe care o vei savura fără să fii lingvist. Afli tot felul de lucruri interesante despre istorie și etimologia cuvintelor. Vei înțelege ce înseamnă rotacismul, ce înseamnă „neamț”, că există limbi cu 60 de consoane și în ce limbi mai este articolul hotărât postpus, așa cum este în română. Această carte invită și la toleranță; dezasamblează părerea că unele limbi sunt superioare sau mai ușor de învățat decât altele. Este o încurajare pentru a începe să studiezi orice limbă care te interesează. Te ajută și să înțelegi mai bine lumea și țările în care călătorești. Capitolele relevante privind limba română sunt esențiale pentru cultura generală și, mai ales, pentru a clarifica anumite informații incorecte. Vei afla că slava veche se referă la bulgara veche („rusa nu era scrisă atunci”), precum și multe detalii despre limbile balcanice, ucraineană și scriitori importanți de acolo. Un capitol se referă și la limba maghiară.

2023-04-24 12:33:59

0

Theodoros - Mircea Cartarescu

Theodoros - Mircea Cartarescu

„Theodoros” este o carte masivă, ca număr de pagini și informații legate de istorie (biblică și de secol XIX). Face parte din literatura cu adevărat valoroasă. Este un regal să citim o carte atât de groasă scrisă într-o limbă căutat veche, cu cuvinte alese, rafinate. Acest roman vine dintr-o cultură vastă și te ajută să înțelegi o mulțime de lucruri despre viața de altădată (și însăși viața noastră) și despre etimologia unor cuvinte. Vei afla de unde vine cuvântul „Noroc!” atunci când ciocnim, cum a ocupat Franța Algeria în 1827, deși îi datora mulți bani, despre Cantemir sau cine a fost Diamanda. Povestea curge fluent, în valuri măiestrit scrise, și te atrage de la prima pagină. Poveștile „magice” din unele capitole par și ele credibile, inserate într-o lucrare vastă, minuțios documentată. Finalul neașteptat te va surprinde și, poate, chiar cutremura un pic.

2023-04-24 11:42:00

0