Povestea fetitei pierdute

De (autor): Elena Ferrante

4
(5 reviews)
Povestea fetitei pierdute - Elena Ferrante
Rasfoieste

Povestea fetitei pierdute

De (autor): Elena Ferrante

4
(5 reviews)
Povestea fetitei pierdute. Al patrulea volum din Tetralogia napolitana de Elena Ferrante

In Povestea fetitei pierdute, Elena si Lila au ajuns acum la varsta maturitatii; amandoua au avut parte atat de impliniri, cat si de esecuri. Dincolo de toate, prietenia lor a ramas punctul in jurul caruia le graviteaza vietile. Au luptat sa scape de cartierul saracacios din Napoli in care au crescut. Elena s-a casatorit, s-a mutat la Florenta si a publicat cateva carti bine primite. In acest ultim volum al tetralogiei, asistand neputincioasa la disolutia lumii pe care si-a creat-o, decide sa se intoarca la Napoli. Lila, de pe alta parte, n-a reusit niciodata sa se indeparteze de orasul copilariei. A inceput o afacere de succes, dar asta a adus-o mai aproape de conflictele violente din sanul comunitatii macinate de ura, sovinism si agresivitate. Cele doua eroine se atrag, se resping, se influenteaza reciproc, se indeparteaza si apoi se regasesc, se invidiaza si se admira la nesfarsit. Viata le supune la noi provocari, dar Lila si Elena descopera, fiecare in ea insasi, dar si in cealalta, forta necesara pentru a merge mai departe.

Pe fundalul unui Napoli pe cat de seducator, pe atat de periculos si al unei lumi aflate intr-o transformare radicala, povestea prieteniei de o viata dintre cele doua protagoniste este spusa cu un talent si o sinceritate inegalabile. Cele patru volume constituie o saga impresionanta la care simti nevoia sa te intorci si care iti aduce noi revelatii de fiecare data.

Odata cu acest ultim volum remarcabil al Tetralogiei Napolitane, Elena Ferrante transforma povestea despre Lila si Elena intr-o epopee extraordinara care se intinde de-a lungul a sase decenii si se constituie intr-un portret al unui cartier, al unui oras in tranzitie si al unei tari ce-si croieste drum cu greu prin prima jumatate a secolului XX. - The New York Times

Acest remarcabil ultim volum confirma faptul ca Tetralogia Napolitana este capodopera Elenei Ferrante. - Publishers Weekly

Romanele Tetralogiei Napolitane sunt construite pe mai multe planuri, iar Ferrante imbina perfect felul de a povesti cu efectele stilistice cu totul speciale. - The Independent

Autor recomandat de Vasile Ernu in cadrul proiectului Libris, "Oameni si carti".

Fragment din romanul "Povestea fetitei pierdute" de Elena Ferrante:

„Mi-era frica, oh, da, eram foarte speriata. Dar, spre marea mea surpriza, nu eram la fel de speriata ca Lila. In acele secunde ale cutremurului, ea se despuiase brusc de femeia care fusese pana cu un rninut mai devreme — cea care stia sa calibreze cu precizie ganduri, cuvinte, gesturi, tactici, strategii de parca in acea imprejurare ar fi considerat-o o armura inutila. Acum era alta. Era persoana pe care o vazusem in noaptea de Anul Nou din 1958, cand izbucnise razboiul focurilor de artificii intre familia Carracci si familia Solara; sau cea care ma chemase la San Giovanni a Teduccio, cand muncea in fabrica lui Bruno Soccavo, credea ca e bolnava de inima si voia sa mi-l lase pe Gennaro pentru ca era sigura c-o sa moara. Numai ca in trecut punctele comune ale celor doua Lila inca existau, acum cealalta femeie parea sa fi aparut direct din viscerele pamantului, nu semana nici macar un pic cu prietena pe care cu cateva minute devreme o invidiarn pentru cum stia sa aleaga cuvintele la perfectie. Nu-i semana nici macar la trasaturi, pe care teama le deformase.
Eu n-as fi putut sa sufar niciodata o metamorfoza atat de brusca. Autodisciplina mea era stabila, lumea ramanea in jurul meu fireasca si in momentele cele mai ingrozitoare. Simteam ca Dede si Elsa erau cu tatal lor la Florenta, intr-un loc aflat in afara pericolului, lucru care in sine ma linistea. Imi doream ca tot ce fusese mai rau sa fi trecut, ca nicio casa din cartier sa nu se fi prabusit, ca Nino, mama mea, tatal meu, Elisa, fratii mei sa se fi speriat in mod sigur la fel ca noi, dar, tot la fel ca noi, sa fie in viata. Ea, in schimb, nu, nu reusea sa gandeasca in felul acela. Se framanta, tremura, isi mangaia burta, parea sa nu mai creada in nicio legatura stabila. Pentru ea Gennaro si Enzo pierdusera orice legatura, intre ei si cu noi, se descompusesera. Scotea un fel de horcait, cu ochii iesiti din orbite, se prindea de ea insasi, se strangea in brate. Si repeta obsesiv cuvinte complet nepotrivite cu situatia in care ne gaseam, articula fraze lipsite de sens si totusi le rostea cu convingere, inghiontindu-ma."
Citeste mai mult

-7%

41.85Lei

45.00 Lei

Sau 4185 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Povestea fetitei pierdute. Al patrulea volum din Tetralogia napolitana de Elena Ferrante

In Povestea fetitei pierdute, Elena si Lila au ajuns acum la varsta maturitatii; amandoua au avut parte atat de impliniri, cat si de esecuri. Dincolo de toate, prietenia lor a ramas punctul in jurul caruia le graviteaza vietile. Au luptat sa scape de cartierul saracacios din Napoli in care au crescut. Elena s-a casatorit, s-a mutat la Florenta si a publicat cateva carti bine primite. In acest ultim volum al tetralogiei, asistand neputincioasa la disolutia lumii pe care si-a creat-o, decide sa se intoarca la Napoli. Lila, de pe alta parte, n-a reusit niciodata sa se indeparteze de orasul copilariei. A inceput o afacere de succes, dar asta a adus-o mai aproape de conflictele violente din sanul comunitatii macinate de ura, sovinism si agresivitate. Cele doua eroine se atrag, se resping, se influenteaza reciproc, se indeparteaza si apoi se regasesc, se invidiaza si se admira la nesfarsit. Viata le supune la noi provocari, dar Lila si Elena descopera, fiecare in ea insasi, dar si in cealalta, forta necesara pentru a merge mai departe.

Pe fundalul unui Napoli pe cat de seducator, pe atat de periculos si al unei lumi aflate intr-o transformare radicala, povestea prieteniei de o viata dintre cele doua protagoniste este spusa cu un talent si o sinceritate inegalabile. Cele patru volume constituie o saga impresionanta la care simti nevoia sa te intorci si care iti aduce noi revelatii de fiecare data.

Odata cu acest ultim volum remarcabil al Tetralogiei Napolitane, Elena Ferrante transforma povestea despre Lila si Elena intr-o epopee extraordinara care se intinde de-a lungul a sase decenii si se constituie intr-un portret al unui cartier, al unui oras in tranzitie si al unei tari ce-si croieste drum cu greu prin prima jumatate a secolului XX. - The New York Times

Acest remarcabil ultim volum confirma faptul ca Tetralogia Napolitana este capodopera Elenei Ferrante. - Publishers Weekly

Romanele Tetralogiei Napolitane sunt construite pe mai multe planuri, iar Ferrante imbina perfect felul de a povesti cu efectele stilistice cu totul speciale. - The Independent

Autor recomandat de Vasile Ernu in cadrul proiectului Libris, "Oameni si carti".

Fragment din romanul "Povestea fetitei pierdute" de Elena Ferrante:

„Mi-era frica, oh, da, eram foarte speriata. Dar, spre marea mea surpriza, nu eram la fel de speriata ca Lila. In acele secunde ale cutremurului, ea se despuiase brusc de femeia care fusese pana cu un rninut mai devreme — cea care stia sa calibreze cu precizie ganduri, cuvinte, gesturi, tactici, strategii de parca in acea imprejurare ar fi considerat-o o armura inutila. Acum era alta. Era persoana pe care o vazusem in noaptea de Anul Nou din 1958, cand izbucnise razboiul focurilor de artificii intre familia Carracci si familia Solara; sau cea care ma chemase la San Giovanni a Teduccio, cand muncea in fabrica lui Bruno Soccavo, credea ca e bolnava de inima si voia sa mi-l lase pe Gennaro pentru ca era sigura c-o sa moara. Numai ca in trecut punctele comune ale celor doua Lila inca existau, acum cealalta femeie parea sa fi aparut direct din viscerele pamantului, nu semana nici macar un pic cu prietena pe care cu cateva minute devreme o invidiarn pentru cum stia sa aleaga cuvintele la perfectie. Nu-i semana nici macar la trasaturi, pe care teama le deformase.
Eu n-as fi putut sa sufar niciodata o metamorfoza atat de brusca. Autodisciplina mea era stabila, lumea ramanea in jurul meu fireasca si in momentele cele mai ingrozitoare. Simteam ca Dede si Elsa erau cu tatal lor la Florenta, intr-un loc aflat in afara pericolului, lucru care in sine ma linistea. Imi doream ca tot ce fusese mai rau sa fi trecut, ca nicio casa din cartier sa nu se fi prabusit, ca Nino, mama mea, tatal meu, Elisa, fratii mei sa se fi speriat in mod sigur la fel ca noi, dar, tot la fel ca noi, sa fie in viata. Ea, in schimb, nu, nu reusea sa gandeasca in felul acela. Se framanta, tremura, isi mangaia burta, parea sa nu mai creada in nicio legatura stabila. Pentru ea Gennaro si Enzo pierdusera orice legatura, intre ei si cu noi, se descompusesera. Scotea un fel de horcait, cu ochii iesiti din orbite, se prindea de ea insasi, se strangea in brate. Si repeta obsesiv cuvinte complet nepotrivite cu situatia in care ne gaseam, articula fraze lipsite de sens si totusi le rostea cu convingere, inghiontindu-ma."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
3
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

ww xz 13/11/2020 07:31
Este remarcabil cum autoarea a reusit sa evoce si sa surprinda o evolutie, morala si fizica a unui cartierintreg pe parcursul a mai bine de 60 de ani.
  • Like review icon 0
  • Add comments
Simona66 29/08/2020 15:09
Povestea Elenei si a Lilei m-a purtat intr-o calatorie foarte interesanta in care am parcurs peste 50 de ani din viata lor. In aproape 2000 de pagini le-am urmarit evolutia de la eleve de scoala primara la adolescente, la femei realizate si cu cariere pana la doamne varstnice cand parca nu isi mai gasesc locul in aceasta lume. Am asistat la prietenia lor ciudata, marcata de competitie, iubire, uneori chiar ura, dar in ciuda felului in care s-au comportat una cu cealalta, instrainare si disparitie, nu am putut sa nu observ cat au tinut una la cealalta si cum si-au venit in ajutor una celeilalte in momente de cumpana. De multe ori mi-a fost greu sa inteleg atitudinea si comportamentul Lilei, deseori am blamat-o pe Elena, mai ales cand s-a dovedit a nu fi neaparat o mama buna, mai ales cand si-a lasat familia pentru o iubire nestatornica, un barbat care inca din adolescenta nu a fost consecvent in iubire si care s-a transformat in tatal pe care il ura. Fresca sociala prezentata de Elena Ferante ne invita intr-unul dintre cele mai periculoase orase din Italia, pe fondul unei situatii politice incerte, marcata de revolte, lupte de clasa, coruptie si violenta la orice colt de strada. Are grija sa ne arate atat partea urata a orasului, cat si zona buna in care exista oameni bogati si intelectuali. Elena prezinta toate tipologiile de oameni, toate greselile si pacatele umane posibile, a creat un roman de o autenticitate care e imposibil sa nu placa. Am urmarit-o pe Lila cum initial si-a irosit inteligenta si cum a renascut la maturitate si a pus bazele unei afaceri de succes, am urmarit-o pe Elena cum a incercat mereu sa se autodepaseasca, dar si cum a trait mereu cu umbra mediocritatii planand asupra sa si cu toate complexele sale. Am suferit alaturi de ele, am sarbatorit realizarile si momentele de fericire. Am vazut natura umana desfasurandu-se in toata splendoarea in cartier, cum s-au schimbat taberele si parerile in functie de cine a fost potent financiar intr-o perioada sau alta. Ferante e o naratoare desavarsita, chiar si cand actiunile personajelor nu au fost pe placul meu nu am putut lasa cartea din mana. Nici macar nu am simtit nevoia unui dialog mai extins. A creat personaje reale, bine conturate si care au evoluat, au stagnat sau s-au transformat cu totul. Si mai ales cu totii au avut o finalitate. Elena Ferante, nu pot sa zic decat: Jos palaria!
  • Like review icon 0
  • Add comments
Lau34 19/07/2020 10:33
Ultima parte a tetralogiei le aduce din nou pe cele doua eroine impreuna, se iubesc si se urasc in continuare, confirmand relatia pe care cele doua au avut-o de-a lungul intregii vieti. Elena se intoarce in Napoli, ca o autoare de succes, dar Lila nu poate spune acelasi lucru. A adunat frustrari, a adunat in ea povestile violente si frustrarile cartierului sarac si a esecurilor care au insotit-o intreaga viata. Felul in care Elena Ferrante reuseste sa descrie Italia pe fundalul povestii celor doua prietene este remarcabil, iar dupa ce ai terminat cele patru volume ale seriei simti ca ai reusit sa cunosti putin mai bine o tara despre care inainte poate nu stiai mare lucru in privinta istoriei contemporane.
  • Like review icon 0
  • Add comments
Miruna-Andreea03 18/03/2020 00:23
Nu pot decat sa ma consider norocoasa ca am dat de aceste carti , aceasta autoare . Finalul mi-a placut mult . Recomand cu drag !
  • Like review icon 0
  • Add comments
Rotariu Ioana Zenaida 01/03/2020 17:51
„Povestea fetiței pierdute” este poate cea mai nostalgică dintre cărțile tetralogiei. Despre splendoarea și bezna unei prietenii, despre cum orice relaţie intensă între oameni e plină de capcane şi, dacă vrei să dureze, e nevoie să înveţi să le ocoleşti, la fel cum mărturisește Lenù în finalul acestui volum, în încercarea de a o (re)găsi pe prietena ei din copilărie, de a se regăsi pe sine în această relație ambivalentă în care suferința este direct proporțională cu durata prieteniei, poate chiar mai acută sau acutizată prin intermediul memoriei și al procesului de rememorare și întoarcere în timp.
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one